Een korte introductie...

Schaakvereniging Dronten is, gezamelijk met de damvereniging, opgericht op 23 oktober 1963. Toen werd de eerste schaakcompetitie gestart met een totaal van acht leden. Eind jaren 70 zijn de dam- en schaakverening gesplitst en ieder hun eigen weg gegaan. Enige tijd geleden is Schaakvereniging Dronten een samenwerkingsverband aangegaan met de schaakvereniging uit Zeewolde. De samenwerking bestaat uit een gezamelijk Rapid- en Bekertoernooi en twee teams in de OSBO competitie waarin zowel schakers uit Zeewolde en Dronten ingedeeld zijn.

De Drontense schaakvereniging is te typeren als een gezellige vereniging waar schakers van iedere categorie welkom zijn. Dus niet alleen gevorderde schakers, maar ook de 'hobby' schakers. We komen elke donderdagavond bij elkaar in "Denksportcentrum Dronten" (De Oost 52, 8251 CV Dronten) voor een goed partijtje schaken, natuurlijk het liefst één waarvan de vonken eraf spatten, met als inzet het clubkampioenschap.

Kom gerust eens een keer langs om met de club kennis te maken. Iedereen is welkom! Het is een leuke mogelijkheid om van de sfeer te proeven en de leden zijn bijna altijd wel bereidt om, gewoon voor de lol, één of meerdere partijtjes schaak met u / je te spelen.

De jeugd begint om 18.45 met schaken, onder begeleiding van een aantal senioren, tot 19.45. Daarna komen de senioren aan bod. De senioren schaken van 20.00 tot uiterlijk 24.00.

Voor meer informatie, vooral m.b.t tot het lid worden, kunt u een e-mail sturen naar info@schaakvereniging-dronten.nl of contact opnemen met de heer N. de Roon (voorzitter, 0321-316069).